Rakstura īpašības, kuras var aizstāt darba pieredzes trūkumu

Diemžēl (vai varbūt – par laimi) mūsu profesionālās attiecības ietekmē ne vien zināšanu un prasmju līmenis, bet arī savstarpējās simpātijas un antipātijas. Negribu nevienu musināt uz iepatikšanos savam bosam, toties ir labi zināt, kādu īpašību dēļ vieni cilvēki ir „iecienītāki” par citiem.

Treviss Bredberijs (Travis Bradberry) ir psihologs, kurš īpašu nozīmi piešķir tieši emocionālās izglītotības, nevis intelekta līmenim. Viņš ir grāmatu autors, un dažkārt man patīk ieskatīties viņa rakstos, kuru nosaukums gandrīz vienmēr ir „Pieci veidi, kā iepatikties cilvēkiem”, „Kas jūs padarīs par patīkamiem sarunu biedriem” un tamlīdzīgi. Šķiet, ka visaugstāk cilvēkos viņš vērtē emocionālo inteliģenci, tas ir, savienojot sociālo un personīgo kompetenci, spēju radīt tādu izturēšanos, kas rada pozitīvu saskarsmi. Viņš palīdz kļūt par izcilu sarunu biedru, veiksmīgu biznesmeni vai arī, izmantojot emocionālās inteliģences spēku, par vislabāko uzņēmuma darbinieku. Taču dr. Bredberijs ne vien sniedz padomus, bet arī „dalās draudzībā” ar mums, laiku pa laikam pārstāstot veiksmīgu cilvēku dzīves paradumus.

Viens no šādiem piemēriem ir Hovards Šulcs (Howard Schultz), iecienītās kafijas veikalu ķēdes Starbucks izpilddirektors. Kādas tad rakstura īpašības piemīt viņam? Sociāli kompetents, uzrāda akadēmiskas dotības un ir atlētisks- tas viss, pateicoties sporta nodarbībām katru rītu pirms 6.00. Tas, bez šaubām, norāda arī uz rakstura stingrību un gribasspēku.

Tāpat psihologs iesaka uzdot daudz jautājumu – tas liek justies cilvēkiem uzklausītiem. Viņš saka, ka būt augstsirdīgiem un patiesiem ir patīkamu cilvēku galvenā rakstura īpašība. Patīkams cilvēks zina, kas viņš ir, un jūtas ērti savā ādā. Turklāt ir jāsmaida un jāsauc cilvēki vārdā. Viņš aicina atcerēties, ka attiecības nav veidotas tikai no vārdiem, bet arī jūtām vienam pret otru. Pieskaršanās sarunas laikā atbrīvo sarunu partnera smadzenēs oksitocīnu, kas ir neironu „transportlīdzeklis”, kas liek smadzenēm savienot jūs ar savstarpēju uzticēšanos un pozitīvām emocijām. Atrodam arī padomu neizteikt vērtējumus, it īpaši saskarsmē ar kolēģiem. To Bredberijs pamato ar cilvēku vēlmi kontaktēties ar tādu personu, kam nav stūrgalvīgi izveidotu spriedumu. Tāpēc – būsim atvērti un patiksim citiem!

Komentāri

Nav komentāri

Pievieno komentāru

Vārds *

E-pasts *

Tagad Vis.lv portatīvie datori un datortehnikas apraksti pieejami 08!

Kontakti | Lapas karte |Privātums

Zuz.lv kredīti internetā